25 Feb

De ce este important remarketing-ul?

In jur de 95% din utilizatorii care intra pe un site il parasesc fara sa faca vreo achizitie. Este un procentaj covarsitor. Si asa este destul de greu sa iti aduci oameni pe site, asa ca o tactica creativa ca sa le mentii interesul este foarte importanta. Aici isi intra in rol remarketing-ul.

Remarketing-ul este o technica de marketing prin care un business poate sa comunice un mesaj indivizilor care au aratat un interes fata de respectivul brand sau site, dar l-au parasit fara a face vreo conversie. O conversie poate insemna mai multe lucruri, dar in general cand spunem “conversie” vrem sa spunem in fapt “achizitie”. Remarketing-ul iti permite sa iti aduci brand-ul in fata utilizatorilor si dupa ce ei ti-au parasit site-ul.remarketing-banner

Dat fiind faptul ca mare parte dintre vizitatori parasesc site-ul fara sa faca o achizitie, business-ul tau pierde potentiale vanzari. Pot exista mai multe motive pentru care un vizitator nu duce la bun sfarsit o comanda. Din aceasta cauza remarketing-ul ar putea fi calea accesibila si eficienta de a le starni interesul potentialilor clienti. Remarketing-ul iti permite sa targetezi anumiti vizitatori care deja s-au aratat interesati de brand-ul tau, scazandu-ti costurile de advertising si crescandu-ti suma recuperata din investitie.

Tot ce trebuie sa faci este adaugi sa o bucatica de cod in pagina ta web sau in URL prin intermediul unui “pixel”. Vizitatorilor li se vor “pune pe tava” apoi bannere relevante sau texte sau ad-uri in forma video (pe care tu le creezi sau le pui la dispozitie) cand vor naviga pe internet.

Spre exemplu, daca un utilizator iti viziteaza magazinul online, rasfoieste printre produse si adauga un produs in cos, dar nu merge mai departe spre check-out, aici intervii tu si strategia ta de remarketing. Pe masura ce respectivul va naviga pe internet mai departe, ii vor aparea ad-uri care sa ii reaminteasca faptul ca el nu si-a dus la bun sfarsit comanda. Le vei capta din nou intereseul si ii vei convinge sa se intoarca pe pagina ta web. Anunturile de remarketing eficiente sunt o oportunitate minunata pentru a promova o oferta sau produse noi asociate.

Exista mai multe feluri de remarketing, potrivite pentru diferite tipuri de afaceri. remarketing

Site Remarketing – Cea mai populara forma de remarketing. Ca in exemplul anterior, este un mod excelent sa le ramai in cap clientilor si dupa ce ei ti-au parasit site-ul.

Search Remarketing – presupune targetarea pe motoare de cautare a userilor care au cautat cuvinte cheie sau fraze relevante pentru afacerea ta. Doar ca aici trebuie sa tii cont de faptul ca o cautare pe Google nu presupune in mod obligatoriu si intentia de a cumpara.

Social Media Remarketing – Este similar cu Site Remarketing-ul. Poti pune un pixel pe link-urile pe care le distribui in retelele sociale, precum Facebook, ca sa dai drumul unor anunturi relevante.

Email Remarketing – Daca business-ul tau foloseste deja email marketing, atunci remarketing-ul ar putea fie o aditie minunata. Clientii care au cea mai ridicata rata de deschidere a mailurilor de la tine au un potential enorm de a fi bun clienti daca sunt motivati cum se cuvine.

Una peste alta folosind diverse tehnici de remarketing vei fi mereu fix in fata publicului tau tinta desi ei ti-au parasit site-ul, iti vei micsora cheltuielile din advertising, vei putea folosi metode diferite de “call to action” pentru a atrage clientii inapoi. Remarketing-ul are in general un click rate si o rata de conversie mai bune decat campaniile traditionale, deoarece iti ofera posibilitatea de a iti segmenta utilizatorii in functie de actiune specifice de pe site-ul tau.

Daca prin marketing ai crezut ca vei avea succes, atunci prin remarketing vei avea lumea la picioare…

postari sugerate

adauga un comentariu