22 Feb

Cum sa-ti fidelizezi clientii?

Este mai practic sa faci un client sa cumpere din nou de la magazinul tau online, decat sa “agati” un nou client. Din acest motiv este extrem de important sa dezvolti strategii de loializare pentru clientii pe care ii ai deja.

Este mai ieftin sa patrezi un client, decat sa “racolezi” unul nou. O baza de date a clientilor fideli este un mare avantaj pe care-l poti oferi business-ului tau; iti ofera stabilitate. Un client deja existent are incredere in tine si este mai probabil sa apeleze mai des la serviciile tale, pe langa faptul ca iti pot face si review-uri la produse, ceea ce iti va potenta imaginea brandului si iti va aduce si mai multi utilizatori.

Acestea ar fi doar cateva dintr-o lista lunga de motive pentru care este bine sa iti fidelizezi clientii! Acum ca am stabilit cat de importanti sunt clientii fideli pentru tine si bunul mers al afacerii tale, hai sa vedem ce poti face pentru a-i loializa.

68% dintre clienti nu mai revin pe o platforma de e-commerce din cauza serviciilor de proasta calitate, asa ca primul si cel mai important pas este sa te porti omeneste cu clientii tai, de acolo exista o multitudine de abordari.

1. Trebuie sa ai grija de clienti ca de prietenii tai.Prietenie

Trebuie sa nu uiti cat de importanti sunt clientii tai pentru tine. Este ca si ai avea grija de o relatie de prietenie sau de ce nu chiar de cuplu, doar ca de data aceasta cu clientii. Astfel vei avea clienti satisfacuti si iti vei crea o imagine profesionista brandului tau. In acelasi timp, iti vei crea o baza de date de clienti care iti va asigura bunul mers al afacerii tale. Practic, veti creste impreuna!

Niste mici dragalasenii pe care le poti implementa ar fi: sa ii urezi “La multi ani!” clientului si sa ii oferi un voucher cu reducere, caci la urma urmei e prietenul tau, nu?

2. Lanseaza cate o promotie exclusiva pentru clientii tai VIP

Profita de cunostintele pe care le dobandesti prin intermediul clientilor tai ca sa le poti oferi promotii personalizate! Fa-i sa se simta ca un VIP pentru tine, recomanda-le produse sau servicii care sa aiba legatura cu ultima achizitie facuta de ei pe site-ul tau.

Asemenea oferte vor atrage conversii pentru ca in acel moment clientul se va simti rasfatat, avand in vedere ca va primi o oferta conforma cu interesele sale. Astfel, le vei dobandi increderea!

3. Ia cu regularitate Feedback de la ei

Te va ajuta sa iti dai seama cat de satisfacuti sunt de serviciile oferite si cum le poti imbunati experienta pe site-ul tau. Daca primesti comentarii pozitive, le poti folosi pentru a atrage noi clienti. Daca sunt negative, acestea sunt si mai constructive, caci vei stii exact ce trebuie schimbat.

Intreba-i pe clienti daca vor sa completeze un formular/pop-up/quiz si rasplateste-i pentru efortul depus.

4. Tine-te de cuvant

Precum am mai mentionat, trebuie sa te porti cu utilizatori ca si cum ar fi prietenii tai, iar pe prieteni nu vrei sa ii dezamagesti. Niciodata sa nu le promiti un premiu maret si sa le oferi ceva de slaba calitate in schimb. E cel mai usor mod in care poti da cu bata in balta si-ti vei mai loializa clientii la Pastele Cailor! Daca a intervenit ceva si nu le poti da ce le-ai promis, explica-le cat de repede si de elegant cu putinta. Clientii vor intelege daca le explici cum trebuie. La urma urmei suntem oameni cu totii, important este sa nu ne fie teama sa comunicam intre noi.

Ca o mica completare, daca vrei clienti loiali, atunci si produsele pe care le vinzi sau oferi trebuie sa fie de calitate! Daca nu le-a placut din prima ce le-ai oferit, cu siguranta nu se vor mai intoarce.

5. Ofera mostre

Daca vei gasi multe cosuri abandonate pe e-shop-ul tau poti folosi aceasta strategie: incearca sa le trimiti un pop-up sau sa le dai un mail bazat pe urmatoarea idee. “Ti-e frica sa cumperi? Poftim o mostra”.

Clientii vor accepta aceasta oferta si vor capata incredere in brand-ul tau, iar daca produsul este pe gustul lor, vor reveni cu siguranta si pentru alte cumparaturi.

fidelizeaza clientii

postari sugerate

adauga un comentariu