16 Mar

Cum poti folosi LinkedIn pentru a genera lead-uri?

Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare ar trebui sa intelegem destul de clar ce reprezinta termenul de “lead” in lumea vanzarilor. Lead-ul este un individ interesat de a cumpara fix ce oferi tu. Ca sa parafrazam un foarte interesant articol “ Un lead este o persoana despre care stii ca are nevoie de un produs pe care si-l doreste. In vanzari, este echivalentul unei femei insarcinate care are pofte si se afla intr-o cofetarie. Mai mult, “din intamplare” se intampla ca tu sa fii de serviciu.”
Lead-ul este practic o persoana careia tu ai reusit sa-i atragi atentia cu ceva si de acolo depinde numai de tine cum concretizezi un “sale”.

O platforma foarte utila pentru a genera lead-uri este LinkedIn. Daca spre exemplu, business-ul tau vinde produse catre alte business-uri sau incerci sa iei legatura cu colegi de serviciu sau din acelasi domeniu, LinkedIn este locul perfect pentru tine. Foarte multi angajati din departamentele de vanzari ale multor firme au ca misiune sa insiste cu telefoane catre potentiali clienti toata ziua, cum ar fi spre exemplu brokerii, dar multi trec cu vederea oportunitatile care se gasesc pe LinkedIn. Iata cum poti folosi LinkedIn pentru a genera lead-uri, implicit vanzari.

LinkedIn-Lead-Generation

Alatura-te unor grupuri relevante pe LinkedIn
LinkedIn ii permite fiecarui utilizator sa intre in pana la 100 de grupuri, iar acestea reprezinta cea mai facila cale prin care un utilizator se poate conecta cu alti indivizi din aceeasi industrie. Aici poti sa distribui continut care sa iti dovedeasca expertiza si profesionalismul si astfel poti sa atragi atentia unor oameni care chiar ar putea fi interesati de ce poate sa ofere compania ta sau sa afli cine ar fi interesat de un anumit produs adresand o intrebare cu „open end”.

Foloseste filtre de cautare pentru a descoperi lead-uri
Odata ce ai intrat in niste grupuri, o idee buna ar fi sa iti filtrezi listele cu membri pentru a gasi “prospecti”. Poti face acest lucru accesand pagina cu membri si sa efectuezi un search prin care sa ii filtrezi pe acestia fix dupa ce cauti.

Utilizeaza unealta Advanced Search
LinkedIn iti pune la dispozitie un tool deosebit pentru a gasi indivizi care pot deveni lead-uri. Pentru a accesa aceasta unealta trebuie sa dai click pe link-ul de „advanced” de langa bara de cautare si aici poti fi cat vrei de specific. De aici iti poti muta lista intr-un spreadsheet unde poti copia toate informatiile care te intereseaza, inclusiv URL-uri catre profilele lor.

Personalizeaza-ti invitatiile
Cand te conectezi cu un utilizator de LinkedIn, evita mesajele standard “I’d like to add you to my professional network”. Recomandam sa incepi cu o propozitie sau fraza mai personala, in care sa explici de vrei sa te conectezi cu persoana respectiva, cum ai dat de dansa si valoarea pe care tu i-o aduci ca si conexiune.

Fii profesionist
Asigura-te ca profilul tau este optiomizat: nume intreg, poza de profil (de preferat headshot) si un headline care sa te puna in valoare atat pe tine cat si compania pe care o reprezinti, pentru ca acela va fi primul lucru pe care utilizatorul (noul lead) il va citi.
Succes!

postari sugerate

adauga un comentariu