20 Apr

Cum poate beneficia afacerea ta de pe urma unui blog?

Presupun ca vrei sa iti atragi cat mai multi utilizatori pentru afacerea ta online. Exista mai multe moduri prin care iti poti aduce utilizatori la tine pe site.
1. Ar putea sa iti scrie numele in browser, dar aceia sunt clientii pe care ii ai deja. Ei stiu cine esti, esti pe radarul lor, iar acest lucru nu te ajuta sa generezi mai mult trafic decat ai deja.
2. Ai putea sa cumperi o lista de email-uri (sa nu indraznesti!), sa trimiti o sumedenie de email-uri si sa speri ca cineva le va deschide si ca va da click. Dar in general aceste liste sunt scumpe, iar aceasta activitate nu e tocmai legala.
3. Poti sa platesti pentru traffic, plasand zeci de ad-uri, ceea ce nu este ilegal, dar tot este destul de scump. Si in momentul in care vei ramane fara bani, nu mai ai nici trafic. Ce este de facut?
Pe scurt poti face aceste 3 chestii: blogging, social media si motoare de cautare.
Gandeste-te la cate pagini sunt pe site-ul tau. Probabil nu ai o caruta de pagini…Si gandeste-te la cat de frecvent iti updatezi aceste pagini. Probabil ca nu foarte des… La urma urmei cat de des poti updata pagina de ”Despre noi”?
Blogging-ul te ajuta sa rezolvi aceste probleme.
De fiecare data cand scrii o postare de blog, aceasta reprezinta inca o pagina indexata in website-ul tau, ceea ce inseamna ca este inca o oportunitate ca afacerea ta sa apara in cautari si sa iti aduc trafic organic pe site. Practic este inca o dovada pentru Google si celelalte motoare de cautare ca site-ul tau este activ si ca ei ar trebui sa verfice in mod frecvent ce continut nou de-al tau va iesi la suprafata. blogging-prospect
Blogging-ul te ajuta sa fii descoperit si prin intermediul retelelor sociale. De fiecare data cand scrii o postare de blog, creezi continut pe care oamenii il pot distribui in social media – Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest – ceea ce te ajuta sa te afisezi in fata unor potentiali clienti care nu stiau de tine pana atunci.
Content-ul de pe blog este si un mijloc foarte util prin care iti poti mentine prezenta in social media. In loc sa ii ceri specialistului tau in social media sa elaboreze continut nou si original de fiecare data sau (mai rau!) sa il creezi tu, blogul tau poate fi recuzita ta pentru continut “shareable”. Iti maresti reach-ul pe retelele sociale prin intermediul blogului si aduci oameni noi pe blog prin intermediul retelelor sociale. O simbioza minunata din care ai doar de castigat. Win-win!
La ce mai e folositor blogging-ul? Pai…te ajuta sa iti transformi traficul in lead-uri.
Acum ai trafic pe site-ul tau prin blog, ai oportunitatea de a-l transforma in lead-uri. Cum? Simplu: Adauga “call to action” la finalul fiecarei postari. In mod frecvent aceste “call to action”-uri duc catre gratuitati (mostra gratuita, trial, etc.). Practic le oferi un bun in schimbul unor informatii dupa urmatorul mecanism:
1. Vizitatorul vine pe site
2. Vede un call-to-action pentru o oferta gratuita
3. Da click si este dus pe un landing page care contine un formular pe care trebuie sa il completeze cu informatiile lor
4. Il completeaza, da “submit” si primeste oferta
Asa le pui pe tava lead-uri colegilor tai de la vanzari.blogging-4h
In plus, daca blog-ul tau raspunde in general la intrebarile pe care lead-urile sau clientii tai le au, inseamna ca iti faci blog-ul cum trebuie. Daca blog-ul produce cu regularitate continut util pentru publicul tinta, atunci tu ai devenit o autoritate in domeniu in fata lor. Iar asta ajuta mult in lumea vanzarilor. Daca prospectii gasesc raspunsurile la intrebarile lor pe blogul tau este mult mai probabil ca acestia sa intre in procesul de cumparare cu incredere in ceea ce promite compania ta pentru ca practic I-ai ajutat chiar si inainte ca acestia sa fie interesati sa cumpere de la tine. Pe langa asta ei vor intra in procesul de cumparere mult mai “educati” in ceea ce priveste piata, industria si ofertele tale, ceea ce se transforma intr-o conversatie mult mai productiva fata de un dialog intre doi straini.
Inca un element demn de luat in calcul este ca blogging-ul aduce rezultate pe termen lung. Ai scris un articol azi, a generat 100 de vizualizari si 10 lead-uri si maine inca 50 de vizualizari si 5 leaduri, caci au mai fost oameni care la-u vazut in social media mai tarziu sau in RSS. Dar asta nu e tot! Postarea ta este acum mai sus si-n motoarele de cautare, iar asta inseamna ca pentru zilele, saptamanile, lunile, poate chiar anii ce vor urma vei avea trafic si lead-uri din acel post. Efortul de ieri devine succesul de maine! De fapt un procent covarsitor din vizualizarile pe care le au blog-urile business in general vin mult mai tarziu fata de momentul publicarii.
Desi rezultatele nu se vad imediat, in timp, te vei putea baza pe blog ca pe o sursa constanta de trafic.

postari sugerate

adauga un comentariu