07 Mar

A fi sau a nu fi in online?

Traim in vremuri in care aproape orice se poate vinde pe Internet. Desi multe afaceri necesita si un magazin fizic, palpabil pentru a cunoaste succesul, n-ar trebui niciodata desfiintata ideea de a vinde online, fie ca vorbim despre o extensie a magazinului fizic sau despre principala sursa pentru vanzari.

Este important sa iti cunosti afacerea (sau planul de afaceri) pentru a putea determina daca a-ti muta afacerea in online reprezinta o optiune viabila. In cele mai multe cazuri avantajele domina alternativa de a incepe/ramane doar cu un magazin fizic.

Din punct de vedere al costului, este mult mai ieftin sa demarezi un business online decat sa fii un retailer fizic. Nu exista chirie sau factura pentru utilitati, in schimb exista web hosting si suport tehnic, dar aceastea au preturi infime in comparatie cu pretul unei chirii. Nu trebuie sa decorezi interiorul magazinului, sa cumperi afise pentru interior sau exterior. Cand te gandesti la rebranding, la schimbarea logo-ului, etc, in cazul unui magazin online este o chestiune de minute, poate ore, in vreme ce pentru un retailer fizic asemenea modificari pot dura chiar si luni de zile. Pentru ca tu administrezi afacerea nu ai nevoie de un angajat care sa fie prezent “in magazin.” Cand ai un magazin online, costurile tale se refera strict la mentenanta site-ului, livrari si acceptarea tranzactiilor online. Trebuie sa platesti pentru numele de domeniu si pe cineva care sa-ti creeze site-ul si platforma de e-commerce, ceea ce te-ar puta costa o suma frumusica, dar fara indoiala mai mica decat cea implicata in deschiderea unui magazin fizic.

magazin online

Pe de alta parte, intr-un e-shop este mult mai usor sa implementezi schimbari comparativ cu un magazin real. Sa luam ca exemplu preturile produselor. In e-commerce, tot ce trebuie sa faci e sa intri in back-end-ul site-ului si sa faci modificarile necesare in campul de pret al produsului, in vreme ce intr-un magazin cel mai probabil ar trebui sa schimbi manual eticheta fiecarui produs in parte, pretul de pe raft si probabil si sistemul inventarului.

Unul dintre cele mai importante avantaje pe care le are un e-shop este reach-ul. Un magazin online poate targeta mai multi potentiali clienti. Daca ai un singur magazin fizic iti scade drastic numarul de clienti pe care il vei putea aduce vreodata in acel magazin. Peste un miliard de oameni folosesc Internetul in ziua de azi, ceea ce inseamna ca un magazin online are un miliard de potentiali clienti. Compara acest numar cu populatia unui oras mare cum este Bucurestiul si vei realiza ca ai sanse mult mai mari sa vinzi in online. Si nici macar nu am vorbit despre comoditatea oamenilor, care prefera ca un produs sa le fie adus la nas decat sa se deplaseze pana la un magazin pentru a-l procura.

Prin SEO si marketing online iti vei putea targeta si fix segmentele de piata care te intereseaza, iar aceste metrici le vei putea masura prin Google Analytics si de aici vei stii ce ar trebui sa faci ca afacerea ta sa prospere in viitor.

postari sugerate

adauga un comentariu